لوگو آلومینیوم پیشرو
استفاده از پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی

استفاده از پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی

خورشید به عنوان بزرگترین منبع تامین انرژی شناخته شده است. در عصر تکنولوژی امروزه، با توجه به پیشرفت فناوری و علوم نوین این امکان در دسترس قرار گرفته است تا از این منبع انرژی بزرگی که در دسترس ما قرار دارد در راستای پیشبرد بسیاری از فعالیت ‌های روزمره استفاده کنیم. پنل ‌های خورشیدی که با نام لاتین Solar Panel نیز شناخته شده‌ که تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید را ممکن می کند.

علاوه بر این، با توجه به سبز بودن فلز آلومینیوم و سازگاری بسیار بالای این فلز با محیط زیست طبیعی، امروزه به طور بسیار وسیعی از پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی برای ساخت و بهره ‌مندی از این انرژی تجدید پذیر استفاده می‌ شود.

اهمیت کارایی پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی

آلومینیوم یک عنصر شیمیایی، فلزی با وزن سبک، قوی و مقاوم در برابر حرارت می باشد. این خصیصه مشابه در بیشتر آلیاژ ها می ‌باشد. به عنوان یک عنصر آلیاژی، می ‌توان از آن برای بهبود خواص سایر فلزات دیگر استفاده کرد. پروفیل آلومینیوم عمدتاً در ساخت سازه‌ های قاب و اجزای ساختمانی در صنایع خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل آلومینیوم یک نوع ماده اکستروژن می باشد و در واقع یک اکستروژن یا یک ورق پیوسته از آلومینیوم می باشد که برای برآورده کردن مشخصات طراحی به طول ‌های مشخصی بریده می ‌شود و سپس به یک پروفیل دلخواه تبدیل می ‌شود.

اکستروژن آلومینیوم، برای تبدیل نور خورشید به انرژی سبز با قاب‌ ها و سازه ‌های بسیار پیشرفته و  وزن سبک، برای صنعت انرژی خورشیدی با اجزایی که امکان موقعیت ‌یابی بسیار دقیق و پایداری برای بهبود بهره وری را می ‌دهد، بسیار کمک می‌کند.

اهمیت کارایی پروفیل آلومینیوم در پنل ‌های خورشیدی

چرا در پنل خورشیدی از پروفیل آلومینیوم استفاده می ‌شود؟

جدای از  این موضوع که اکستروژن‌ آلومینیوم، جزء انرژی تجدیدپذیر محسوب می شود، علت های اصلی دیگر کاربرد پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی عبارت است از:

آشنایی بیشتر و سفارش انواع پروفیل آلومینیوم

  1. برای محافظت از اجزای انرژی خورشیدی از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌ شود.
  2. اکستروژن‌ آلومینیوم، خاصیت رسانایی فوق العاده ای دارد و می ‌توان از آن به عنوان یک محافظت کننده در مقابل صاعقه در هنگام رعد و برق ها استفاده کرد.
  3. از علت های دیگر در رابطه با این موضوع، استحکام بالای پروفیل ‌های آلومینیومی به حساب می ‌آید. از جمله مهم‌ ترین آن ها، مقاومت در مقابل خوردگی می ‌باشد. همچنین استحکام کششی بالا برای بهبود مقاومت در برابر بارش برف و باران و غیره.

تاثیر پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی در تامین انرژی ‌خورشیدی

پروفیل آلومینیوم حاوی خواص ویژه ‌ای می باشد که آن را به ماده ‌ای جالب برای اکثر شرکت‌ های انرژی خورشیدی تبدیل می ‌کند. وزن سبک، استحکام بسیار بالا، خواص خوردگی مناسب، بازتاب سطحی بالا، رسانایی الکتریکی و حرارتی خیلی خوب، همچنین خواص نوری خاص پوشش آندی آن از جمله خواص جالب این سازه می باشد که آن را جزئی جدایی ‌ناپذیر از سیستم ‌های انرژی خورشیدی می‌ کند.

پروفیل آلومینیوم نقش خیلی مهمی در انواع مختلف سیستم‌ های انرژی خورشیدی دارد که شامل انرژی خورشیدی متمرکز (CSP)، برق خورشیدی فتوولتائیک (PV) و مجموعه‌ های حرارتی خورشیدی می ‌شود.

سیستم ‌های انرژی خورشیدی متمرکز شامل مواد بازتابنده ‌ای می باشند که انرژی گرمایی خورشید را به نقطه یا خطی جهت تولید بخار در دیگ های بخار، به حرکت درآوردن توربین بخار و تولید برق متمرکز می ‌کنند.

با این وجود، برق تولیدی تنها کاربرد سیستم‌ های CSP نمی باشد. انرژی خورشیدی متمرکز منبع انرژی بسیار مناسبی می باشدکه می ‌تواند در طیف وسیعی از پردازش مواد مثل تولید فوم ‌های فلزی، سنتز نانو مواد مثل نانو لوله‌ های کربنی و نانو ذرات سرامیکی، گرم کردن سریع مواد سرامیکی نزدیک به شوک حرارتی استفاده شود.

پروفیل های آلومینیومی راه ‌حل ‌های همه کاره و مقرون به صرفه‌ ای برای کاربرد های متفاوت صنعتی می باشند و در صنعت خورشیدی نیز بسیار استفاده می ‌شوند. پروفیل آلومینیومی را می ‌توان در شکل ها، اندازه‌ ها و پرداخت‌ های متفاوتی سفارشی کرد و آن ها را برای کاربرد های متفاوت خورشیدی مثل قاب ‌های پنل خورشیدی، سیستم ‌های نصب و ردیاب ‌ها استفاده کرد.

تاثیر پروفیل آلومینیوم در پنل های خورشیدی

مزایای استفاده از پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی

پروفیل آلومینیوم، اولا به علت اینکه جز انرژی تجدید پذیر به شمار می آید، مزایای زیادی نسبت به سایر مواد مثل فولاد و پلاستیک دارد که آن ها را به گزینه ‌ای ایده ‌آل برای کاربرد های متفاوت خورشیدی تبدیل می‌ کند.

مزایای استفاده از پروفیل آلومینیوم در تولید انرژی خورشیدی، عبارتند از:

سبک و دارای استحکام

پروفیل آلومینیوم وزن سبکی دارد و نسبت استحکام به وزن بالایی را ارائه می ‌دهد که حمل، نصب و جابجایی آنها را آسان  و راحت می ‌کند. این ویژگی آن ها را به گزینه ‌ای عالی برای کاربرد های خورشیدی تبدیل می ‌کند؛ چون که وزن کلی منظومه شمسی را کاهش می ‌دهند و امکان نصب سریع ‌تر و کاهش هزینه ‌های نیروی کار را فراهم می‌ کنند.

مقاومت در برابر خوردگی

پروفیل ‌های  آلومینیومی به علت تشکیل یک لایه اکسید طبیعی بر روی سطوح، خواص مقاومت در برابر خوردگی خوبی را ارائه می ‌دهند. این لایه اکسید آلومینیوم را در برابر خوردگی محافظت می‌ کند و از ایجاد زنگ ‌زدگی جلوگیری می ‌کند که می ‌تواند طول عمر سیستم‌ های خورشیدی را کاهش دهد. مقاومت در مقابل خوردگی در کاربرد های خورشیدی بسیار ضروری است؛ چون که در معرض شرایط آب و هوایی متفاوت از جمله باران، برف و رطوبت بالا قرار دارند.

آشنایی بیشتر و سفارش انواع پروفیل لاین نوری

آسان برای ساخت و سفارشی

پروفیل آلومینیوم را می ‌توان به اسانی ساخته و سفارشی کرد؛ تا با نیاز های منحصر به فرد کاربرد های خورشیدی مطابقت داشته باشد. پروفیل‌ های آلومینیومی اکسترود شده را م ی‌توان در شکل ها، اندازه‌ ها و پرداخت‌ های متفاوتی طراحی کرد که به تولیدکنندگان اجازه می ‌دهد تا سیستم‌ های خورشیدی خاص و خلاقانه ای را  ایجاد کنند. سهولت ساخت و سفارشی ‌سازی پروفیل ‌های اکستروژن آلومینیومی، زمان و هزینه ‌های تولید را بسیار کاهش می‌دهد و به تولیدکنندگان اجازه می ‌دهد که قیمت‌ های رقابتی را به مشتری های خود ارائه دهند.

قابلیت بازیافت

آلومینیوم قابل بازیافت می باشد و پروفیل های  آلومینیوم را می‌ توان بدون از دست دادن خواص خود همیشه  بازیافت کرد. انرژی تجدید پذیر، پروفیل ‌های آلومینیوم مصرف انرژی، ردپای کربن و دفع زباله را  بسیار کاهش می ‌دهد و آن ها را به گزینه‌ای سازگار با محیط زیست طبیعی برای کاربرد های خورشیدی تبدیل می ‌کند.

مقاومت پروفیل آلومینیوم در پنل های خورشیدی

سخن پایانی پروفیل آلومینیوم در پنل ‌های خورشیدی

در این مقاله بر استفاده از پروفیل آلومینیوم در پنل خورشیدی و کاربرد ها و مزایای آن پرداخته شد. همچنین قابل ذکر است که نور خورشید فراوان ‌ترین و تجدیدپذیر ترین منبع انرژی می باشد که در این میان پروفیل آلومینیوم نیز، نقش مهمی را در ساختن پنل‌ های خورشیدی و تامین نیروی مورد نیاز ایفا می کند شرکت آلومینیوم پیشرو یکی از شرکت های معتبر در فروش انواع مختلف محصولات آلومینیومی از جمله پنل های خورشیدی آلومینیومی است که شما می توانید با مراجعه به سایت آلومینیوم پیشرو محصول خود را باکیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید.

امتیاز دهید post

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شانزده =